Hogyan tudjuk megkönnyíteni a részleg vezetők, HR-esek és fejvadászok munkáját pályázóként?

Ha már önéletrajzot írunk, adatbázisba töltjük fel az adatainkat vagy Linkedin profilt csinosítunk, mindenki munkáját meg lehet könnyíteni pár egyszerű lépéssel.

Önéletrajz. Ne legyen több kettő oldalnál. Word kontra pdf. A pdf közkedveltebb, segíthet elrejteni a “wördös” szerkesztési hiányosságainkat.

1 önéletrajzom legyen vagy mindig az adott lehetőséghez igazítsam? Mindig az adott pozícióhoz igazítsuk az önéletrajzot. Azokra a tapasztalatainkra, feladatainkra fókuszáljunk, amelyek fontosak a hirdetőnek. Rengeteg időt spórolunk meg magunknak vele azonban, ha van egy összesítő, ahol minden fontos feladat, eredmény szerepel és ezekből tudunk összeállítani egy önéletrajzot.

Leírások, megnevezések, rövidítések. Amire még érdemes odafigyelni, hogy olyanokat használjunk, amelyek széles körben ismertek. Ha gyanítjuk, hogy csak a mi cégünknél használják ezeket a hárombetűs rövidítéseket, akkor a közönség -akiknek szánjuk az önéletajzunkat- nagyon könnyen a 90-es évek végén találhatja magát a Fantastischen Vier MFG című számában. Egy részét értik, van amit már talán hallottak, de a többiről fogalmuk sincs.

Megtalálhatóság. Ha azt szeretnénk, hogy minél klasszabb lehetőségekkel találjanak meg minket, akkor törekedjünk a profilunk minél pontosabb kitöltésére. Ez vonatkozik a pozíciónk megnevezésétől kezdve, a feladataink lényegre törő leírásán keresztül a lakóhelyünk meghatározásáig. Az utóbbi helyes beállítása rengeteg kellemetlenségtől tudja megkímélni a feleket!